Handelsvilkår

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra JM Company. Betingelserne gælder i det tilfælde hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og JM Company.

Priser
Alle de oplyste priser hos JM Company er i DKK og inklusiv dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

JM Company bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse
Levering sker med Post Nord. Denne aftaleindgåelse foretages på dansk.

Leveringen sker indenfor 2-4 hverdage.

Har du spørgsmål til leveringen af din pakke, er du velkommen til at kontakte Post Nords kundeservice på tlf. 7070 7030. Husk at have dit forsendelsesnummer klar. Forsendelsesnummeret er angivet som kollinummer i emailen, som du modtager, når pakken er klar til forsendelse.

Du kan også selv følge din pakke på postnord.dk, hvor du kan indtaste dit forsendelsesnummer.

Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og JM Company kan ikke holdes ansvarlig for dette. Levering anses for sket når varen er forsøgt leveret på kundens adresse.

Risiko
Risikoen overgår til kunden som forbruger på leveringstidspunktet.

Leverings- og ekspeditionssomkostninger

Pakke med omdeling (levering til døren) - DKK 53,-
Pakke med lokal afhentning - DKK 35,-
Køber du for over DKK 499,- betaler vi fragten.

Betaling
Når vi har modtaget din bestilling/betaling sendes varen samtidigt afsted. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Varerne bestilles online og der kan betales med Dankort, Visa, Visa Elektron, Eurocard, Maestro eller Mobilepay.

JM Company bankoplysninger
Ringkjøbing Landbobank, Torvet 18, 7400 Herning.
Kontonr.: 7670 0005972893

Faktura
Din faktura kan findes under "Min side," når du oprettes som bruger hos JM Company. Fakturaen gælder både som kvittering og garantibevis. Kan du ikke finde fakturaen, er du altid velkommen til at skrive til os på mail, og vi vil sende den til dig pr. mail.

Ombytning
Du kan bytte din vare indenfor 14 dage. I forbindelse med julegavekøb 2017, kan du dog bytte julegaven frem til d. 24. januar 2018. Ønsker du en anden vare end den du har modtaget, skal du for egen regning sende din vare retur til os. Når vi har modtaget den, tilsendes en unik kode som tilgodebevis med samme værdi som den ombyttede vare. Koden kan bruges på webshoppen til en ny ordre.

Returret / Fortrydelsesret
Der gives 14 dages returret/fortrydelsesret fra varen modtages af kunden. Ønsker du at gøre brug af din returret/fortrydelsesret beder vi dig sende os en meddelelse.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@jmcompany.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Efter vi har modtaget din mail, skal du for egen regning sende varen tilbage til følgende adresse: JM Company, Ringkøbingvej 1, 7442 Engesvang.
Hvis du sender varen tilbage, skal den være i samme stand, som da du modtog den.

Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, bedes du vedlægge en kopi af fakturaen.

Har du betalt med kreditkort vil beløbet blive refunderet til samme kort, som du betalte med ved ordreafgivelsen, indenfor få dage.

Benytter du dig af returretten/fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage, så snart vi har modtaget varen retur, og haft lejlighed til at undersøge den.

Registrering af oplysninger
JM Company registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men JM Company beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det.

Reklamationsbehandling
Ved fejl og mangler er der fuld returret, og her afholder JM Company eventuelle fragtomkostninger. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Når JM Company modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

Vi beder dig følge vores fire trin for reklamation, som du finder her.

Kontakt altid JM Company før du sender en reklamation retur.

Retningslinier for reklamationer

JM Company yder 2 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejlslitage og forkert brug.

  • Produktionsfejl dækker over fejl i produktionen af smykkerne. Et eksempel på produktionsfejl kan være hvis et smykke taber sin emalje/sten, hvis et øsken på et armbånd er gået op, eller hvis en lås ikke vil lukke til. Vi ombytter selvfølgelig altid smykker med produktionsfejl. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt der er tale om en produktionsfejl eller ej, er du altid velkommen til at kontakte os.
  • Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derved må forventes at blive slidt. Slidtage dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på slidtage kan være guldbelægninger og rhodineringer, som løbende fortager ved brug af smykkerne. Vi ombytter derfor ikke smykker, som har mistet deres forgyldning eller rhodinering. Dette må forventes, da der er tale om en tynd belægning på smykket
  • Forkert brug betyder, at smykket har fået skader som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Forkert brug dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på forkert brug/behandling af smykker kan være hvis et smykke har ændret farve ved at ligge frit fremme eller ved at være blevet udsat for fugt, cremer, sæbe, hårspray, rengøringsmidler, eller lign. I disse tilfælde vil smykket hurtigt blive mørkere og misfarvet. Smykker skal altid opbevares i lukkede poser eller i deres smykkeæsker når de ikke bliver brugt, for at bevare det flotte udseende længst muligt. Smykker der er misfarvede i metallet vil ikke godkendes som reklamation, da de har været udsat for forkert opbevaring/brug. Et andet eksempel på forkert brug er hvis et smykke er knækket i selve kæden. Mange af vores smykker har tynde kæder, som ikke tåler ryk. Derfor vil et smykke der er knækket i selve kæden ikke godkendes som reklamation, da vi anser dette som værende selvforskyldt.

Kontakt altid JM Company før du sender en reklamation retur, da denne skal godkendes.  

Reklamationer sendes retur til: JM Company, Ringkøbingvej 1, 7442 Engesvang. 

Scroll to top